Efter 42 raka år – samarbetet med Plannja AB fortsätter


Plannja AB och BC Luleå har jobbat tillsammans sedan 1976.
I dag står det klart att man fortsätter det framgångsrika samarbetet.
”Vi tycker det är positivt och glädjande”, säger BC Luleås klubbdirektör Lars Mosesson.

1976 blev Plannja AB huvudsponsor för laget som skulle komma att heta Plannja Basket.

Och sedan dess har parterna jobbat framgångsrikt och oavbrutet med varandra.

Tillsammans har det blivit 42 år, Europa-spel i flera olika former och åtta SM-guld.

I dag heter klubben BC Luleå – och Plannja AB är fortfarande en trogen sponsor. Och nu står det klart att man förlänger samarbetet.

”Vi tycker det är positivt och glädjande att vår tidigare huvudsponsor fortsätter att satsa på oss. Plannja AB har varit med oss sedan starten, är en trogen samarbetspartner och är fortfarande starkt förknippat med vår klubb. Vi är mycket glada att det samarbetet fortsätter även framöver”, BC Luleås klubbdirektör Lars Mosesson.

Plannja AB värdesätter relationen till och samarbetet med BC Luleå. Ann-Katrin Ahlbäck, Area Marketing Manager Scandinavia för Plannja, säger att företaget fortfarande har sitt hjärta i klubben.

”Vårt samarbete går långt tillbaka och är viktigt för oss på Plannja. Den förebild som klubben är för svensk och lokal basket och de aktiviteter som BC Luleå gör tillsammans med skolor och idrottsföreningar vill vi fortsätta att bidra till. Våra elitlag är viktiga förebilder för ungdomar, något för dem att inspireras av och för en del att sikta mot. Plannja har fortfarande sitt hjärta i klubben och laget och vi ser med spänning fram mot nästa säsong!”, säger Ann-Katrin Ahlbäck.

Max Wiik
[email protected]
Dela på Facebook